Marketing in cuvinte si imagini

Blogul lui Adrian Monoranu

  • Acasa
  • Despre autor
  • Contact
Confidențialitate și cookie-uri: acest site folosește cookie-uri. Dacă continui să folosești acest site web, ești de acord cu utilizarea lor.
Pentru a afla mai multe, inclusiv cum să controlezi cookie-urile, uită-te aici: Politică cookie-uri

ROM o ciocolata cu aer Rom(anesc) sau Romanes

Scris de Adrian Monoranu pe 14 martie, 2008 16 comentarii


Momentan sunt out of the city dar revin si cu parerea mea despre noua strategie Rom. De la Alex.

Later edit:

Rom e fara doar si poate unul din brandurile romanesti cele mai cunoscute. Nu neaparat prin prisma comunicarii ci mai degraba prin prisma continuitatii in timp la nivel de produs. Nu s-au produs schimbari majore la nivelul gustului, formei si ambalajului. E acelasi gust pe care mi-l amintesc de dinainte de ’89 si la fel pot sa spun si despre imagine. Iata ca totusi Rom revine cu o noua strategie dupa nu prea vechea „senzatii tari din 1964”. As putea sa spun ca e o actualizare a strategiei anterioare. E mai degraba o ancorare in realitatea momentului. Istoria a fost buna dar acum consumatorul traditional nu mai este de-ajuns. Cred ca se vrea un pic de repozitionare pentru a atrage noi segmente de piata.

Manelistul este de fapt o satira dar una foarte bine gandita. Vrem nu vrem, realitatea ne arata ca peste tot dam de „manelisti”. Nu e vorba neaparat de cei care asculta acest gen de „muzica”. E vorba mai degraba de un concept. E cel care iti strica ziua prin comportament, atitudine sau poate pur si simplu prin prezenta lui. Manelistul este omniprezent in ziua de azi si din pacate trebuie sa ne impacam cu ideea. Cum spuneam si intr-un coment, este un vecin, un om de pe strada, un tip din trafic, un prieten, un cunoscut sau un necunoscut. Fie ca il acceptam sau nu el tot ne strica ziua. La fel cum ii strica visul tinerei domnisoare din spot.

Nu vreau sa se inteleaga, Doamne fereste, ca ciocolata Rom doreste sa se adreseze acestui segment de piata al „manelistilor”. Asa cum vad eu noua strategie Rom … manelisti sunt peste tot in jur, e o realitate si te lupti cu morile de vant daca ai impresia ca ai sa schimbi ceva … mai bine relaxeaza-te!

More from my site

  • Elite catre Doncafe – repozitionare NOT!Elite catre Doncafe – repozitionare NOT!
  • Cum sa angajezi un marketer?Cum sa angajezi un marketer?
  • Mono, nu mai scrii pe blog?Mono, nu mai scrii pe blog?
  • Planuri de vacanta.Planuri de vacanta.
  • Facebook ar putea avea propriul browser.Facebook ar putea avea propriul browser.
  • Pentru ca nu sunt early adopter.Pentru ca nu sunt early adopter.
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Twitter

Din categoria: advertising, strategic planning

Comentarii

  1. andi a zis

    14 martie, 2008 la ora 6:05 pm

    imi place

    Răspunde
  2. Georgiana a zis

    14 martie, 2008 la ora 6:06 pm

    E bine zis cu aer romanesc , pt ca romanii asculta aceasta muzica daca se poate numi muzica …, daca romanii nu ar cumpara acest gen de muzica nush daca ar mai exista pe piata dar…oricum reclama e f tare =))

    Răspunde
  3. Alexandru Petraş a zis

    14 martie, 2008 la ora 7:17 pm

    eu am spus ce aveam de spus:)

    Răspunde
  4. Grigoriu Ioana a zis

    14 martie, 2008 la ora 8:31 pm

    E draguta reclama… 🙂

    Răspunde
  5. andi a zis

    14 martie, 2008 la ora 8:36 pm

    nu cred ca reclama e pentru cei care asculta manele, ci exact pentru ceilalti. cei care traiesc zenzatii tari atunci cand aud manele!

    Răspunde
  6. Adrian Monoranu a zis

    14 martie, 2008 la ora 9:05 pm

    Nu e nici pentru unii si nici pentru altii. E vorba de o asociere pe care proprietarii brandului o doresc. Manelistul e ceva tipic romanesc pentru perioada prin care trecem. Manelistul este de fapt un vecin de bloc, un mecanic, un tip din trafic, un tip de pe strada, un prieten … un roman care-si ascunde adevarata fata.

    Răspunde
  7. Alexandru Petraş a zis

    14 martie, 2008 la ora 11:26 pm

    @adrian: romanul pe care il descri tu iti spun sigur ca nu-si ascunde fata …il vezi si dc nu ai chef sa-l vezi … stie el cum sa o faca 🙂

    Răspunde
  8. Marius Sescu a zis

    15 martie, 2008 la ora 11:59 am

    True, daca si-ar ascunde manelistii fata, bine ar fi.
    Si eventual sa isi ascunda si boxele, metaforic vorbind, desigur!

    Răspunde
  9. Grigoriu Ioana a zis

    15 martie, 2008 la ora 1:09 pm

    In privinta gustului nu as putea fii sigura, parca era mai buna acum 15 ani…nu stiu daca ati incercat ciocolata cu rom de la ucrainieni, are acelasi gust pe care-l avea Rom acum 15 ani.
    De manelisti nu vom scapa atat timp cat sunt doriti…putem doar spera la vremuri mai bune…

    Răspunde
  10. Ovidiu Miron a zis

    17 martie, 2008 la ora 7:13 pm

    Cred ca strategia lor este putin confuza. E posibil sa se intelega faptul ca manelistii formeaza publicul lor tinta. Nu mi se pare o idee chiar atat de buna. Sa vedem ce efect va avea asupra vanzarilor.

    Răspunde
  11. Adrian Matei a zis

    20 martie, 2008 la ora 11:05 pm

    Reclama mi se pare mai putin buna – ca de altfel 99% dintre spoturile romanesti…
    Ce nu e ok e inconsecventa promovarii lor. Daca la inceput ne aminteau prin reclame de vremurile raposatului (Ceausescu, exemplu http://youtube.com/watch?v=IAeaHvG9PQM ), acum, de bine ce le-a mers cu acele spoturi „comuniste” au schmbat prea brusc macazul si au trecut la „manele”.
    Intrebare: ei stiu sau nu ce piata tinta au? Cred ca la inceput au gresit, excluzand tinerii din piata lor, iar acum vor sa ii recupereze.
    Vanzarile in nici un caz nu ar trebui sa creasca, dar poate niste niste baieti veseli ce asculta muzica asta excecrabila se simt bagati in seama si o sa incerce macar ROM.

    Răspunde
  12. Sorin a zis

    29 martie, 2008 la ora 1:49 pm

    Cea mai tare faza este ca dupa ce am postat-o pe blog [reclama n.r.] am inceput sa primesc cereri de la manelisti ca sa le dau melodia. Wtf?

    Răspunde
  13. Smarsoft a zis

    28 aprilie, 2009 la ora 11:38 am

    Este o reclama draguta, imi place.

    Răspunde
  14. Reclame Tv a zis

    16 august, 2010 la ora 2:33 pm

    Domnisoara, vadit deranjata de aparitia de nicaieri a don juan-ului in visul ei perfect, in prima faza e dezgustata …. apoi, surpriza neasteptata, mai ia o gura. Adica i-a placut? Noi ce-ar trebui sa intelegem din asta?

    Răspunde

Trackbacks

  1. Vrei senzatii tari? Gusta un R(r)om | Idei Geniale spune:
    18 martie, 2008 la 9:22 pm

    […] ceva vreme circula prin blogosfera pareri (cateva: Marius Sescu, Monoranu, Alexandru Petras) despre noul spot pentru ciocolata […]

    Răspunde
  2. RazvanIancu » Blog Archive » Rom - senzatii tari de tot… made in Romania spune:
    22 martie, 2008 la 2:57 pm

    […] asta m-a pus pe ganduri, in sensul ca nu stiu ce sa cred despre ea. Prima data am vazut-o la Mono. Si nu mi se intampla prea des asta. Ma amuza realizarea, manelistul este aproape necondamnabil […]

    Răspunde

Scrie un comentariu! Anulează răspunsul

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Follow me on Facebook

Follow me on Facebook

Monoranu.ro este accelerat de Simplenet.

Licenţa Creative Commons
Marketing in Cuvinte si Imagini de Adrian Monoranu este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-FărăModificări 3.0 România .

Portal de Shopping Online

Blogroll

  • Alex Mazilu
  • Bradut Florescu
  • Cismaru
  • Cristi Nistor
  • Long Way to London
  • Marius Sescu
  • Roxana Radu
  • Tudor Iacob

Comentarii recente

  • Valentin la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Răzvan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan la Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Bogdan I la Defectiuni, reparatii, centrale termice, service si forumuri
  • Organics Food la Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Ce ai vrea sa inveti la un curs de Content Marketing?
  • Suntem mai stresati decat credem.
  • Hangouts – Muse Iasi
  • Tu cum vezi Iasiul in viitor?
  • Viata cu un Fiat 500.

Etichete

2009 advertising alegeri Aniversare bere blog bloggeri Blogging brand Bucuresti campanie comportament comunicare concurs criza educatie eveniment facebook feaa fotbal grecia hangouts iasi Marketing online online marketing palas iasi palas mall Pozitionare PR publicitate reclama reguli review romani romania shopping social media spot strategic planning strategie studenti Vacanta viral vodafone

Copyright © 2022 Adrian Monoranu